wtorek, 6 grudnia 2011

rolada drobiowa z pieczarkami

Dziś na obiad chciałam zrobić coś bardziej extra, w końcu mamy mikołajki :)  Zrobiłam roladę z piersi kurczaka z farszem z pieczarek i cebuli.


ROLADA DROBIOWA Z PIECZARKAMI:

- podwójna pierś z kurczaka
- kilka pieczarek ( u mnie 6 większych)
- cebula
- 1 łyżka bułki tartej zmieszana z łyżeczką mleka
- suszony tymianek, pieprz, sól
- olej do smażenia

Pierś z kurczaka przykryć folią spożywczą i rozbić na płaski płat, uważając aby nie rozerwać mięsa.
Posolić i popieprzyć. Odstawić żeby się "przegryzło". W tym czasie zetrzeć na tarce o dużych oczkach  pieczarki a cebulę pokroić w kostkę. Na suchą patelnię wrzucić pieczarki i dusić bez przykrycia aż cała powstała woda odparuje. Dodać do pieczarek trochę oleju i cebulę. Smażyć aż cebula zmięknie. Dodać pieprz i tymianek. Przełożyć do oddzielnego naczynia i wymieszać z "papką" z bułki tartej.



Rozłożyć nadzienie wzdłuż dłuższego boku płatu mięsa i zwinąć w roladę. Związać nicią kuchenną, żeby farsz nie wychodził i zrumienić z każdej strony na patelni z olejem. Roladę przełożyć w rękawa do pieczenia. Związać końce i zrobić jedno nacięcie w foli, żeby para miała ujście. Czas pieczenia uzależniony jest od wielkości rolady. Ja piekłam w 180 stopniach przez 45 minut. Po upieczeniu pozostawić do lekkiego ostygnięcia i dopiero wtedy kroić na plasterki nożem z "piłką".
Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...