piątek, 27 lipca 2012

Jan Brzechwa i inne książki

Wreszcie udało nam się zebrać wszystkie książeczki autorstwa Jana Brzechwy z serii "Bajki dla malucha" wydawnictwa Skrzat :)) Są jeszcze inni autorzy, ale na tym zależało mi najbardziej.






Ostatnie dwa nabytki, których nam dotychczas brakowało, to Tydzień i Samochwała.
Książeczek jest dużo, ale oczywiście mam swoje ulubione. Są to: Na straganie, Entliczek-pentliczek, Kwoka, Kokoszka smakoszka i Żaba :) Córka z kolei z tej serii lubi najbardziej Katar. Pewnie dlatego, że jak mama czyta książeczkę to ciągle robi aaaaa-psik :)) Jej pozostałe dwie ulubione to Pinokio i Kurczaczki.
Z Jana Brzechwy udało mi się jeszcze dopaść, co prawda z innego wydawnictwa, ale jednak - Na wyspach Bergamutach. Jestem w prost w niebo wzięta, że udało mi się zebrać ich aż tyle :))



Pozostając w temacie książek, będąc w Jastrzębiej Górze kupiłam jeszcze dwie pozycje. Wiem wiem, znowu "pamiątki z nad morza" hehe
Tak czy owak spodobała mi się książeczka o ptakach (ma twarde strony) i Pierożki babci Alicji.
Ta ostatnia opowiada o wspólnym lepieniu pierogów, współpracy, pomocy innym a także wdzięczności :) Bardzo mi się ona podoba.



W domu mam też dwie książki, w których jestem zachwycona ilustracjami. Obie jeszcze nie są na wiek mojej córki, ale czas szybko leci więc nie długo będą jak znalazł a obrazki można oglądać w każdej chwili.
Pierwsza to książeczka typu elementarz pt."Mama Gąska uczy dzieci literek". Druga to wiersze Marii Konopnickiej dla dzieci. W obu publikacjach ilustracje są przecudne! Popatrzcie sami...





3 komentarze:

  1. Kolekcja cudowna! Zazdroszczę, i też staram się zebrać. Mam juz trochę tych które pokazujesz. Ulubiona książka Marcelki to "Biedronka i Żuk". Znam ją na pamięć. Tez dokupiłam książeczek nad morzem, bom w tych namiotach-kiermaszach takie tanie.
    Pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ulubiona bajeczka moich córek to "Na straganie" - znają ją na pamięć.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ta o ptakach i "Mama Gąska uczy literek" są świetne. Szkoda, że nie mogę nigdzie znaleźć :(

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...